Ședințe susținute de Psih. Georgiana Tănase & Psih. Petra Dumitru
Ședințe de Grup pentru Adolescenți (12-17 ani)
Fabrica de Emoții, simbolizează locul în care fiecare emoție este prelucrată și transformată într-un element esențial al creșterii personale. Vrem ca adolescenții să descopere puterea din interiorul lor și să-și transforme experiențele în instrumente pentru a construi un viitor luminos.
Așadar, suntem încântați să vă prezentăm următorul atelier/curs inovator și captivant: „Descoperă-ți Adevărata Forță”, special creat pentru adolescenți.
La Fabrica de Emoții...
„plină de provocări și oportunități.
Prin intermediul acestui curs, încurajăm fiecare adolescent să exploreze, să învețe și să se conecteze cu propria lor dezvoltare personală într-un mod distractiv și interactiv.
Detaliile Cursului
"Descoperă-ți Adevărata Forță"
Cui se adresează?
- Adolescentilor cu varste intre 12 si 17 ani , care doresc să-și dezvolte încrederea, să exploreze identitatea personală și să-și construiască abilități esențiale pentru adolescența și viața de adult.
Beneficii pentru Adolescenți:
- Dezvoltarea încrederii și a stimei de sine
- Gestionarea eficientă a emoțiilor și a stresului
Programul cursului
Cursul este format din 17 sedințe, acestea având loc
la intervale de 2 săptămâni, vineri, de la ora 19:00 până la 20:30
Structura completă pentru cele 17 ședințe din cadrul grupului de dezvoltare personală pentru adolescenți cu vârste între 12 și 17 ani
Modul 1: Stima de sine și Încredere (Ședințele 1-2)
Ședința 1: Introducere și Construirea Încrederii
- Prezentarea grupului, regulilor și așteptărilor.
- Jocuri de cunoaștere pentru a sparge gheața.
- Discuție despre ce înseamnă încrederea și de unde vine stima de sine.
- Exerciții de autocunoaștere pentru a identifica punctele tari.
Ședința 2: Încredere vs. Neîncredere
- Discuție despre cum se dezvoltă încrederea în sine și ce obstacole apar.
- Exercițiu practic: cum să identifici și să schimbi dialogul intern negativ.
- Tehnici de creștere a încrederii: vizualizare, afirmații pozitive.
Modul 2: Autonomie și Autovalidare (Ședințele 3-4)
Ședința 3: Sunt suficient de bun?
- Explorarea conceptului de autonomie și responsabilitate.
- Discuție despre rușine și cum afectează autovalidarea.
- Exercițiu: Identificarea zonelor din viață unde adolescenții își doresc mai multă autonomie.
Ședința 4: Rușine și Autocompasiune
- Discuție despre diferența dintre rușine și vinovăție.
- Exerciții de autocompasiune: Cum să fim mai buni cu noi înșine.
- Activitate: Împărtășirea momentelor în care s-au simțit rușinați și modalități de depășire.
Modul 3: Inițiativă și Creativitate (Ședințele 5-6)
Ședința 5: Ce pot face diferit ca să mă simt bine?
- Cum să inițiez acțiuni pozitive în viața mea.
- Explorarea creativității și exprimării de sine.
- Exercițiu: Crearea unui plan de acțiune personal pentru a aduce mici schimbări pozitive.
Ședința 6: Gestionarea vinovăției
- Discuție despre vinovăție și cum aceasta ne poate împiedica să luăm inițiativa.
- Tehnici de gestionare a vinovăției și de a face alegeri constructive.
- Joc de rol: Situații în care trebuie să ne asumăm responsabilitatea fără a ne simți vinovați.
Modul 4: Depășirea fricilor (Ședințele 7-8)
Ședința 7: Cum îmi depășesc fricile?
- Explorarea fricilor comune și identificarea fricilor personale.
- Tehnici de gestionare a anxietății și de depășire a fricilor: respirația, relaxarea musculară progresivă.
- Exercițiu: Să creezi un „plan de curaj” pentru a face față unei frici specifice.
Ședința 8: Activare vs. Inferioritate
- Ce înseamnă să te simți „inferior” și cum putem contracara acest sentiment.
- Discuție despre puterea acțiunii și a inițiativei.
- Exercițiu de grup: Brainstorming de soluții la problemele întâlnite zilnic.
Modul 5: Identitate și Relații (Ședințele 9-10)
Ședința 9: Cum mă regăsesc în relațiile mele?
- Discuție despre identitate și rolurile pe care le jucăm în relațiile noastre.
- Exercițiu: Desenarea „hărții relaționale” – identificarea rolurilor jucate în familie, prietenii și alte relații.
Ședința 10: Identitate vs. Confuzie de rol
- Ce înseamnă confuzia de rol și cum ne afectează identitatea.
- Discuție despre autenticitate și presiunea socială.
- Exercițiu: Să reflectăm asupra cine suntem cu adevărat versus cine credem că ar trebui să fim.
Modul 6: Intimitate și Relații de prietenie (Ședințele 11-12)
Ședința 11: Am nevoie de prieteni?
- Discuție despre nevoia de apartenență și prietenie.
- Explorarea diferenței între prieteni autentici și relații toxice.
- Exercițiu: Să scriem o scrisoare imaginară către un prieten pentru a exprima ce apreciem la acea relație.
Ședința 12: Intimitate vs. Izolare socială
- Discuție despre vulnerabilitate și cum putem să ne deschidem în fața celorlalți.
- Tehnici de creare a conexiunilor autentice.
- Exercițiu de parteneriat: Împărtășirea unei povești personale într-un mod sigur și autentic.
Modul 7: Empatie și Inteligență emoțională (Ședințele 13-14)
Ședința 13: Empatia în viața mea
- Ce este empatia și de ce este importantă în relațiile sociale.
- Discuție despre generarea empatiei în interacțiunile de zi cu zi.
- Exercițiu: Practicarea empatiei prin role-playing.
Ședința 14: Generarea empatiei vs. Stagnarea empatiei
- Discuție despre ce ne împiedică să fim empatici și cum putem depăși aceste obstacole.
- Exercițiu: Jurnalul empatiei – în fiecare zi să ne gândim la o situație în care am fi putut arăta mai multă empatie.
Modul 8: Reflecție asupra propriei dezvoltări (Ședințele 15-17)
Ședința 15: Cum sunt eu astăzi?
- Reflecție asupra călătoriei personale în cadrul programului.
- Discuție despre integritatea ego-ului și ce înseamnă să te simți complet și echilibrat.
- Exercițiu: Fiecare participant creează un colaj care să reflecte cine este acum.
Ședința 16: Integritatea ego-ului vs. Disperare
- Discuție despre provocările viitorului și cum putem să rămânem autentici.
- Identificarea unor obiective personale pe termen lung și modalități de a le atinge.
- Exercițiu: Scrierea unei scrisori către „eu din viitor”.
Ședința 17: Încheiere și celebrarea progresului
- Discuție de grup: Cum ne-am schimbat? Ce am învățat despre noi înșine?
- Ceremonie de încheiere, unde fiecare participant poate împărtăși un moment important din acest proces.
- Exercițiu de final: Crearea unui angajament personal față de dezvoltarea continuă.
Criza: Identitate de sine versus confuzie de rol
Adolescentul caută să-şi formeze şi să-şi dezvolte o identitate personală şi vocaţională, încearcă să se identifice cu un rol profesional.
În acelaşi timp, se formează comportamente specifice rolului sexual, crizele prin care trece adolescentul; este o perioadă de tatonare a comportamentului sexual în care băieţii, de exemplu, se dau cu gel, îşi fac ţepi, iar fetele se machiază şi încearcă să se pună în evidenţă printr-o vestimentaţie cât mai sumară.
Pentru a ajunge la un simţ clar şi coerent al identităţii, adolescenţii se implică în diverse roluri, fără a se angrena concret în vreunul.
În acest stadiu apare confuzia de roluri şi întrebarea frecventă a adolescentului: „Cine sunt eu?”; adolescentul manifestă totodată şi un comportament indezirabil, prin însuşi conflictul interior prin care trece: „să am iniţiativa să fac cutare lucru?”; pe de o parte, îşi doreşte să aibă iniţiativă într-o acţiune, pe de altă parte, este inhibat de părinţii care-i dirijează şi limitează fiecare acţiune.
Eşecul în dobândirea unei identităţi clare, durabile, are ca rezultat difuziunea rolului, confuzia dintre ceea ce este şi ceea ce doreşte să fie. Scopul educaţional în această etapă este de formare a copilului autonom prin acordarea unei anumite independenţe, discret controlată de părinţi.
Temele Atelierului
• Cine sunt eu?
• Care sunt nevoile mele?
• Despre iubire și acceptare și dăruire necondiționată.
• Eu pot fi iubită/iubit așa cum sunt?
• Stima de sine. Întâi Eu!
• Ce se ascunde în spatele nevoilor noastre?
• Stabilirea obiectivelor.
În acest grup, adolescentul va învăța
• să-și dezvolte încrederea în sine și în propriile capacități;
• să se cunoască și să se simtă bine cu sine;
• să-și cunoască propriile trăiri și emoții și să le exprime în mod constructiv;
• să relaționeze, să coopereze cu ceilalți adolescenți și cu familia;
• să se elibereze de tensiuni, anxietate, frici/temeri, stres, sentimente și gânduri negative;
• să-și dezvolte creativitatea și spontaneitatea;
• să-și îmbunătățească imaginea de sine (stima de sine);
• să-și stabileasca obiective pe termen scurt.
Structura Atelierului
– Un grup este format din maximum 10 adolescenți.
– 2 întâlniri pe lună – Miercurea începând cu ora 19:00
– O ședință durează 1,5 ore
Costuri
– Dezvoltare Personală Adolescenți / 10 ședințe / 2888 Lei
– Dezvoltare Personală Adolescenți – CES / 10 ședințe / 2888 Lei