SEDINTE DE GRUP PENTRU ADOLESCENTI

Fabrica de emotii cursuri adolescenti

Dezvoltarea Personală a Adolescenților
cu vârsta între 12 și 16 ani

 

Adolescentul caută să-şi formeze şi să-şi dezvolte o identitate personală şi vocaţională, încearcă să se identifice cu un rol profesional. In acelaşi timp, se formează comportamente specifice rolului sexual, crizele prin care trece adolescentul; este o perioadă de tatonare a comportamentului sexual în care băieţii, de exemplu, se dau cu gel, îşi fac ţepi, iar fetele se machiază şi încearcă să se pună în evidenţă printr-o vestimentaţie cât mai sumară. Pentru a ajunge la un simţ clar şi coerent al identităţii, adolescenţii se implică în diverse roluri, fără a se angrena concret în vreunul.

Criza: Identitate de sine versus confuzie de rol

În acest stadiu apare confuzia de roluri şi întrebarea frecventă a adolescentului: “Cine sunt eu?”; adolescentul manifestă totodată şi un comportament indezirabil, prin însuşi conflictul interior prin care trece: “să am iniţiativa să fac cutare lucru?”; pe de o parte, îşi doreşte să aibă iniţiativă într-o acţiune, pe de altă parte, este inhibat de părinţii care-i dirijează şi limitează fiecare acţiune.

Eşecul în dobândirea unei identităţi clare, durabile are ca rezultat difuziunea rolului, confuzia dintre ceea ce este şi ceea ce doreşte să fie. Scopul educaţional în aceasta etapă este de formare a copilului autonom prin acordarea unei anumite independenţe, discret controlată de părinţi.

Părintele care şi la aceasta vârstă îşi însoţeşte copilul la examen şi-l aşteaptă în curtea liceului sau a facultăţii, creează şi întreţine dependenţa acestuia. Adler spunea că: “orice copil problemă este un părinte problemă”.

Temele Atelierului
•  Cine sunt eu?
• Care sunt nevoile mele?
• Despre iubire si acceptare și dăruire necondiționată.
• Eu pot fi iubită/iubit așa cum sunt?
• Stima de sine. Întâi Eu!
• Ce se ascunde în spatele nevoilor noaste?
•  Stabilirea obiectivelor

În acest grup, adolescentul va învăța: 
• să-și dezvolte încrederea în sine și în propriile capacități;
• să se cunoască și să se simtă bine cu sine;
• să-și cunoască propriile trăiri și emoții și să le exprime în mod constructiv;
• să relaționeze, să coopereze cu ceilalți adolescenții și cu familia;
• să se elibereze de tensiuni, anxietate, frici/temeri, stres, sentimente și gânduri negative;
• să-și dezvolte creativitatea și spontaneitatea;
• să-și îmbunătățească imaginea de sine (stima de sine)
• să-și stabileasca obiective pe termen scurt;

Structura Atelierului
– Un grup este format din maximum 10 adolescenti.
– 2 întâlniri pe luna – miercuri: 23 ianuarie si joi 31 ianuarie, joi 14 si 21 februarie; 7 si 21  martie;
– O ședință durează 1,5 ore, începând cu ora 19.00.
– Costul este de 100 lei/sedință.

Unde se organizează? 
Bucuresti, Sector 1, Bulevardul Alexandru Ioan Cuza, Nr. 53, Ap 1.

Cum mă înscriu?
Telefon: 0747142288 – Tanase Georgiana Malina
e-maill: georgianatns@gmail.com
Formular de Contact

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *