Ședințe susținute de Psiholog Amina Tomescu

Ședințe de Grup pentru Copii cu vârste între 4 și 11 ani

Ședințele de Dezvoltare Personală pentru copii se desfășoară la sediul clinicii noastre din București și sunt dedicate copiilor cu vârste între 4 și 11 ani, împărțiți în două grupe de vârstă.

Întâlnirile vor avea loc 𝐦𝐢𝐞𝐫𝐜𝐮𝐫𝐞𝐚, de două ori pe lună astfel:

  • Grupa de vârstă 4-7 ani: ora 17:00 – 18:30
  • Grupa de vârstă 8-11 ani: ora 19:00 – 20:30

La Fabrica de Emoții...

Ghidăm cu blândețe copiii în procesul
de cunoaștere și autocunoaștere…

Psihologii Fabricii de Emoții ghidează cu blândețe copiii în procesul de cunoaștere și autocunoaștere pe care fiecare copil îl parcurge de-a lungul atelierelor. 

Detaliile Cursului

Cui se adresează?

Beneficii pentru Copii:

Programul cursului

Cursul este format din 18 sedințe, acestea având loc la intervale
de 2 săptămâni, miercurea, funcție de grupa de vârstă a copilului

Structură pentru un program de dezvoltare personală destinat copiilor cu vârste între 4 și 7 ani, distribuit pe 18 ședințe

Modul 1: Cunoaștere de sine și încredere în sine (Ședințele 1-3)

Ședința 1: Bun venit și cunoașterea grupului

  • Activitate introductivă: Salutul magic (fiecare copil spune numele și un lucru care îi place).
  • Jocuri simple de cunoaștere.
  • Exercițiu: Desenarea unei „flori a încrederii” – fiecare petală reprezintă o calitate personală.


Ședința 2: Cine sunt eu?

  • Discuție despre cine suntem și ce ne face unici.
  • Activitate: Fiecare copil creează un „colaj al identității” din diverse materiale (desene, autocolante, etc.).
  • Joc de rol: „Eu sunt special pentru că…”


Ședința 3: Cum arată curajul?

  • Discuție simplă despre curaj și ce înseamnă să fii curajos.
  • Activitate: Desenarea unei situații în care copiii s-au simțit curajoși.
  • Joc: „Curajul ursulețului” – fiecare copil primește o jucărie de pluș și povestește o situație curajoasă. 

Ședința 4: Recunoașterea emoțiilor

  • Introducerea emoțiilor de bază (fericire, tristețe, furie, frică) prin imagini și povești.
  • Activitate: Joc de mimă în care copiii imită diferite emoții.
  • Exercițiu: Desenarea „roții emoțiilor” – fiecare emoție este reprezentată de o culoare.


Ședința 5: Cum mă simt azi?

  • Discuție simplificată despre cum ne simțim în fiecare zi.
  • Activitate: „Termometrul emoțiilor” – copiii arată pe o scară de la 1 la 5 cât de puternic simt o emoție.
  • Joc: Cutia emoțiilor – fiecare copil extrage o emoție și trebuie să povestească un moment în care a simțit acea emoție.


Ședința 6: Ce fac când sunt supărat?

  • Discuție despre furie și modalități sigure de a o exprima.
  • Joc de rol: „Ce facem când ne supărăm?” – explorarea soluțiilor constructive (respirație, numărat până la 10, vorbit cu cineva).
  • Exercițiu: Crearea unei „cutii a liniștirii” – în care punem idei sau obiecte care ne calmează.

Ședința 7: Ce înseamnă să fim prieteni?

  • Discuție despre ce înseamnă să ai prieteni și cum putem fi prieteni buni.
  • Activitate: Desenarea unei imagini cu „cel mai bun prieten”.
  • Joc: „Cercul prieteniei” – copiii se țin de mână și își spun complimente.


Ședința 8: Cum ne ajutăm unii pe alții?

  • Discuție despre ajutor și colaborare.
  • Joc: „Puntea colaborării” – copiii trebuie să lucreze împreună pentru a construi un pod din cuburi.
  • Exercițiu: Crearea unei povești în care personajele colaborează pentru a rezolva o problemă.


Ședința 9: Cum ne cerem scuze și iertăm?

  • Discuție despre importanța scuzelor și iertării.
  • Joc de rol: „Împăcarea” – fiecare copil joacă o scenă în care cineva greșește și apoi își cere scuze.
  • Activitate: Crearea unui „copac al iertării” – fiecare frunză reprezintă o situație în care am iertat pe cineva. 

Ședința 10: Ce sunt fricile?

  • Discuție despre ce înseamnă să te temi și care sunt fricile comune.
  • Activitate: Desenarea „monstrului fricii” – fiecare copil își desenează propria frică sub forma unui personaj.
  • Exercițiu: Cum putem să ne împrietenim cu fricile? (Transformarea fricii într-un personaj prietenos).


Ședința 11: Cum înfruntăm fricile?

  • Discuție despre cum putem depăși fricile.
  • Joc de rol: Explorarea unor soluții la frici comune (întunericul, sunete ciudate, etc.).
  • Exercițiu: „Bagheta magică” – fiecare copil primește o baghetă imaginară și își „îmblânzește” frica.


Ședința 12: Puterea curajului

  • Poveste despre un personaj curajos care depășește obstacole.
  • Activitate: Fiecare copil desenează o „medalie a curajului” pentru o situație în care a fost curajos.
  • Joc: „Insula curajului” – copiii își imaginează că trebuie să ajungă pe o insulă curajoasă, depășind diferite obstacole.

Ședința 13: Puterea imaginației

  • Discuție despre imaginație și cum ne ajută să ne exprimăm gândurile și emoțiile.
  • Activitate: Fiecare copil creează o poveste scurtă despre o aventură imaginară.
  • Joc: „Țara imaginară” – copiii descriu cum ar arăta o țară magică creată de ei.


Ședința 14: Desenul și emoțiile

  • Discuție despre cum putem exprima emoții prin desen.
  • Activitate: Fiecare copil desenează o „hartă a emoțiilor” folosind culori pentru a reprezenta diverse emoții.
  • Joc: „Galeria de artă” – copiii își expun desenele și le explică grupului.


Ședința 15: Povestea mea

  • Discuție despre importanța poveștilor personale.
  • Activitate: Fiecare copil creează o carte simplă cu o poveste despre ei înșiși (desene și câteva cuvinte).
  • Joc: „Scena poveștilor” – fiecare copil își prezintă povestea creată în fața grupului.

Ședința 16: Ce am învățat despre mine?

  • Discuție despre ce am descoperit despre noi în cadrul sesiunilor.
  • Activitate: Fiecare copil creează un „jurnal al descoperirilor” cu momentele preferate din program.
  • Joc: „Ce îmi place la mine” – fiecare copil spune un lucru pe care l-a descoperit și îl apreciază la el însuși.


Ședința 17: Jocurile echipei

  • Activități și jocuri de grup care să întărească spiritul de echipă și colaborarea (de exemplu, „Ștafeta prieteniei”).
  • Exercițiu: Fiecare copil creează o „brățară a prieteniei” pentru un coleg din grup.


Ședința 18: Petrecerea de final și celebrarea progresului

  • Sărbătorirea finalului de program printr-o mică petrecere.
  • Activitate: Fiecare copil primește un certificat de participare și își împărtășește cel mai frumos moment din cele 18 sesiuni.
  • Joc: „Cutia fericirii” – fiecare copil pune în cutie un lucru care l-a făcut fericit în timpul sesiunilor.

Structură pentru un program de dezvoltare personală destinat copiilor cu vârste între 8 și 11 ani, distribuit pe 18 ședințe

Modul 1: Cunoaștere de sine și stima de sine (Ședințele 1-3)

Ședința 1: Cunoașterea grupului și stabilirea regulilor

  • Activitate introductivă: Fiecare copil își prezintă numele și un lucru care îl pasionează.
  • Jocuri de cunoaștere: „Bila vorbitoare” – fiecare copil răspunde la o întrebare când prinde bila.
  • Exercițiu: Desenarea unei „flori a calităților” – fiecare petală reprezintă o calitate personală.


Ședința 2: Ce mă face unic?

  • Discuție despre unicitate și ce ne face diferiți de ceilalți.
  • Activitate: Crearea unui „scut al identității” – fiecare secțiune a scutului reprezintă o caracteristică unică a copilului.
  • Exercițiu: Fiecare copil împărtășește un lucru unic despre el și cum îl face să se simtă special.


Ședința 3: Încrederea în sine și dialogul interior

  • Discuție despre ce înseamnă încrederea în sine și cum ne influențează dialogul interior.
  • Exercițiu: Identificarea gândurilor pozitive vs. negative.
  • Activitate: „Transformarea gândurilor” – copiii scriu gânduri negative pe baloane pe care le vor exploda simbolic, înlocuindu-le cu gânduri pozitive.

Ședința 4: Ce sunt emoțiile și de ce sunt importante?

  • Introducere despre emoțiile de bază și rolul lor în viața noastră.
  • Activitate: Desenarea „termometrului emoțiilor” – fiecare copil desenează și colorează un termometru emoțional, indicând nivelurile de intensitate pentru diverse emoții (fericire, furie, frică).
  • Joc: „Roata emoțiilor” – copiii rotesc o roată cu emoții și povestesc o situație în care au simțit acea emoție.


Ședința 5: Cum să-mi gestionez furia și frustrarea

  • Discuție despre furie și modalități sănătoase de a o gestiona.
  • Exercițiu: „Respirația calmului” – învățarea unei tehnici de respirație pentru calmare.
  • Joc de rol: Fiecare copil participă la un scenariu în care trebuie să reacționeze constructiv la o situație de furie sau frustrare.


Ședința 6: Cum să gestionez frica și anxietatea

  • Discuție despre frici și anxietate, identificând fricile comune la această vârstă.
  • Exercițiu: Desenarea fricilor și găsirea soluțiilor pentru a le înfrunta.
  • Activitate: „Jurnalul curajului” – fiecare copil notează o frică pe care vrea să o depășească și modalitățile prin care poate să o facă.

Ședința 7: Cum să comunicăm eficient?

  • Introducere despre importanța comunicării clare și eficiente.
  • Exercițiu: Joc de „telefon fără fir” pentru a demonstra cum se pot distorsiona mesajele.
  • Activitate: Exersarea ascultării active prin perechi, fiecare copil povestește ceva iar celălalt trebuie să repete esențialul.


Ședința 8: Empatie și înțelegerea celorlalți

  • Discuție despre ce este empatia și cum ne ajută în relațiile cu ceilalți.
  • Activitate: Fiecare copil primește o situație (de exemplu, „Prietenul tău este trist pentru că a pierdut un joc”) și trebuie să descrie cum ar reacționa empatic.
  • Joc: „Schimb de roluri” – copiii joacă roluri diferite în situații în care trebuie să arate empatie.


Ședința 9: Prietenie și gestionarea conflictelor

  • Discuție despre ce înseamnă o prietenie sănătoasă și cum putem gestiona conflictele.
  • Exercițiu: Joc de rol în care copiii rezolvă un conflict între prieteni (cum ar fi neînțelegeri sau gelozie).

Activitate: Crearea unui „contract al prieteniei” – fiecare copil notează reguli importante într-o prietenie.

Ședința 10: Ce înseamnă autocontrolul?

  • Discuție despre autocontrol și de ce este important.
  • Joc: „Semaforul emoțiilor” – copiii învață cum să folosească semnalele roșu, galben și verde pentru a opri și analiza emoțiile înainte de a acționa.
  • Exercițiu: Crearea unui plan de „pauză” – cum să luăm o pauză înainte de a reacționa impulsiv.


Ședința 11: Asumarea responsabilității

  • Discuție despre responsabilitate și consecințele acțiunilor.
  • Activitate: Fiecare copil primește o poveste în care personajul a făcut o greșeală și trebuie să găsească modalități de a-și asuma responsabilitatea.
  • Joc: „Lanțul responsabilității” – copiii descriu situații în care au fost responsabili și ce au învățat din acele momente.


Ședința 12: Stabilirea obiectivelor

  • Introducere despre importanța obiectivelor și cum ne ajută să fim responsabili.
  • Activitate: Fiecare copil stabilește un obiectiv pe termen scurt și creează un „plan de acțiune” pentru a-l atinge.
  • Exercițiu: Discutarea provocărilor și cum pot fi depășite obstacolele pe drumul spre obiective.

Ședința 13: Ce înseamnă să fii independent?

  • Discuție despre autonomie și cum putem să ne asumăm responsabilitatea pentru alegerile noastre.
  • Exercițiu: Identificarea unor sarcini zilnice pe care copiii le pot face singuri (curățenie, teme, pregătirea hainelor).
  • Activitate: Crearea unui „calendar al independenței” – copiii notează sarcinile pe care le vor face singuri într-o săptămână.


Ședința 14: Creativitatea ca mijloc de exprimare

  • Discuție despre ce înseamnă creativitatea și cum ne ajută să ne exprimăm ideile.
  • Activitate: Fiecare copil creează o poveste, un desen sau un mic proiect artistic care să reprezinte o emoție sau o situație importantă pentru ei.
  • Joc: „Inventatorii” – copiii lucrează în echipe pentru a inventa un obiect sau un joc nou și îl prezintă grupului.


Ședința 15: Cum îmi folosesc imaginația?

  • Discuție despre cum imaginația ne poate ajuta să găsim soluții la probleme.
  • Exercițiu: Fiecare copil primește o problemă ipotetică (de exemplu, „Cum ai rezolva dacă ai rămâne blocat pe o insulă?”) și folosește imaginația pentru a găsi soluții.
  • Activitate: „Cutia de idei” – fiecare copil contribuie cu o idee creativă pentru a rezolva o problemă comună.

Ședința 16: Ce am învățat despre mine?

  • Reflecție asupra lucrurilor învățate în cadrul programului.
  • Activitate: Fiecare copil creează un „jurnal al descoperirilor” în care notează cele mai importante lecții despre sine.
  • Exercițiu: Fiecare copil împărtășește cu grupul o schimbare pozitivă pe care a observat-o la el pe parcursul sesiunilor.


Ședința 17: Cum să continui să mă dezvolt?

  • Discuție despre dezvoltarea continuă și cum putem să continuăm să creștem după finalul programului.
  • Exercițiu: Fiecare copil stabilește un obiectiv de dezvoltare personală pentru următoarele luni (de exemplu, „Vreau să devin mai răbdător”).
  • Activitate: Crearea unei „hărți a visurilor” – copiii desenează sau scriu despre ce își doresc să devină sau să facă în viitor.


Ședința 18: Petrecerea de final și celebrarea progresului

  • Sărbătorirea finalului programului cu o mică petrecere.
  • Activitate: Fiecare copil primește un certificat de participare și își împărtășește cel mai frumos moment din sesiunile trecute.
  • Joc: „Capsula timpului” – fiecare copil scrie o scrisoare pentru sine, pe care o va deschide după câteva luni, pentru a vedea cum a progresat. 

Rezervă un loc

IMPORTANT:

1. Grupele de vârstă 4-7 ani vor particpa de la ora 17:00 - 18:30, iar cele de 8-11 ani de la ora 19:00 - 20:30
2. Ședința durează 1 ora și 30 de minute și sunt susținute la locația noastră din București
3. Costul unei ședințe este de 180 lei fară TVA